Reacties

 

Ieder kind had a.h.w. zijn eigen doelstelling. Voor de een was dat het vertellen van een kort verhaal aan zijn vriendje of vriendinnetje, voor de ander was dat het vertellen van een verhaal voor een groter publiek. Voor beiden stond echter het plezier-in-het-vertellen voorop.

De verhalen die we tijdens het project gebruikten waren voor de kinderen een grote stimulans om te gaan lezen en vertellen.

Door het grote succes van de verhalen, hebben we de teksten nu ook ingezet bij de hulp aan een aantal kinderen die (grote) moeite hebben met het technisch lezen.

Je voorstelling (aftrap) was erg boeiend. De kinderen hebben er erg van genoten, ze vonden het erg leuk.(Trouwens ik ook) 

Groep 8 heeft in tweetallen een verhaal voorbereid en dit bij de kleuters verteld. De vertellers en de kleuters waren zeer enthousiast. 

De leerlingen vonden deze verhalen erg leuk, ook voor de zwakke lezers was het aantrekkelijk om deze verhalen te lezen.

De kinderen hebben met plezier gewerkt aan dit project. Het lezen is zeker gestimuleerd en ze hebben kennisgemaakt met het vertellen van een (ander) verhaal. 

Zowel de leerlingen als de (nieuwe) leerkrachten hebben met plezier aan het vertellen gewerkt.

De kinderen hebben weer met heel veel plezier de verhalen gelezen. 

Men vond het motiverend zoals jij de opening van het project verrichtte.

Waar nog wel behoefte aan is, dat zijn “verteltips?.